Monday, November 22, 2010

කවියාගේ පුනරාගමනය-බර්ටි බී කුඩාහෙට්ටිගේ "විදාරණය "


කවියාගේ පුනරාගමනය

හැත්තෑව දශකයේ කාව්‍ය ව්‍යාපාරය තුළ සිය අනන්‍යතාවය ඉහළින්ම සනිටුහන් කළ
බර්ටි බී කුඩාහෙට්ටිගේ
නවතම කාව්‍ය සංග්‍රහය

"විදාරණය"

2010 දෙසැම්බර් 08 බදාදා දින පුස්තකාල සේවා මණ්ඩල ශ්‍රවණාගාරයේ දී
කථිකාචාර්ය චින්තක රණසිංහ
පානිණි විජේසිරිවර්ධන
දෙදෙනාගේ අදහස් දැක්වීම් ද සමගින්

ඉතිං සබඳ
ඔබ ද ආ යුතුම ය
නොවැරදීම එදින
දෙකයි තිහට කියා තුනට නොව
හරියටම සවස තුනට

21st Century Publisher

විදාරණය


සාටෝප
පවුරු ප්‍රාකාර
අට්ටාල මුර ගෙවලින් වටකළ
විසල් සුවිසල්
පංති කාමර තුළ
වමාරා කන
අධිකාරි සිප් සතර
අභිනිෂ්ක්‍රමණය කොට
වීදියට බට මට
දරුවෙනි නුඹලාගේ
ඉඳුරන්
ආයතනගත කිරීම
කෙලෙස කළ හැකි වෙද?


පටු පාරකට හැරුන මිත්‍රයෙක්

සිව් වසක් අපි ආමු එකම මග
කටුක ගල් බොරළු මත
දෙපා බුරුලින් තබා
ගාටමින් ආ ඔබ
එක දිනක
ආ මගින් ඉවත පැන
කාන්ට් පිළිරුව ලඟින් (දකුනට)
පටු පාරක් දිගේ
ආපසු දුවන්නට විය
සත් මහල් මැදුරක
සත් වසක් නිදාගත්
සුරූපි කුමාරියක්
ඇහැ ඇරුන බව අසා
අභිෂේක ලබන්නට
සත් වසක් සුසානේ
නිදාගත් ගැහැනියක්
සදාකල් නිදනු මිස
කිසි දිනක නැගිටීද?

සැපෙනි සැප වේවා-1977*

වෙස්සන්තර උද්දමනයට හසුවෙයි

බඩගිනි උස් කඳු මුදුනින්
සෝක සුසුම් ඇදෙන වෙලේ
නුවන් විලෙන් උණු කඳුලැලි
වතුර ගලන්නේ
ඒ වතුරට රාජ්ජයේ
දනන් තෙමෙන්නේ
වතුර මැදින් අරගලයක්
මතුවී ගිය උදෑසනක
වෙස්සන්තර රජ්ජුරුවෝ
අරගලයෙන් හෙම්බත් වී
දිවෙස් බලා පවතින්නට
සලාකයට නොදී බැරිව
සේරු දෙකක් දන් දෙන්නේ

උත්පාතයෙ සලූ පොරවා
උද්දමනය වහ ගන්නේ
අරගල ඇයි මෝරන්නේ
වෙස්සන්තර නය ගන්නේ

ලෙඩට බේත් ඉල්ලන්නේ
වැඩි පඩි නඩි ඉල්ලන්නේ
සිල්ප සතර ඉල්ලන්නේ
නොයෙක් සහන ඉල්ලන්නේ

නෙක අරගල දකිමින්නේ
වෙස්සන්තර දන් දෙන්නේ

උත්පාතයෙ සලූව ඉරී
උද්දමනය මතු වන්නේ
උද්දමනයෙ අතිනත ගෙන
අවපාතය ගෙත එන්නේ
වෙස්සන්තර වෙව්ලන්නේ
දන් පින් අමතක වෙන්නේ

කම්හල් බිම දොයියන්නේ
බැංකු දොරටු වහගන්නේ
නෙක අරගල මතු වන්නේ
වෙස්සන්තර වෙස් ගන්නේ

රජු වෙස්සන්තර නමිනේ
ඉන්නට බැරි බව දන්නේ
ඇඳි සලූ පිළි ගලවන්නේ
වෙසමුණි වෙස් අරගන්නේ

සිරිමලූගේ නඟා නලනිය-1975


කුඩාකම හා විශාලත්වය

තාරුකාවක් නොව
ඔය කණාමැදිරියෙකි
නුඹ හඹා යන්නේ
කුඩාවෙන් කුඩාවට
පොඩි කණා මැදිරියෙකි වි

නුඹේ ඔළුවට වඩා
නුඹේ ලොව විශාලය
ප‍්‍රිය මිතුර කථාවට
කාලයක් ඉතිරි නැත
කුඩාකම හැරපියා
සුවිශාල අරමුණක්
කරා මා යා යුතුය

"විදාරණය" නැවුම් කෘතියෙන් උපුටා ගත් තවත් කවියකින් මේ කෙටි දැනුම් දීම නිමා කරමු.







බත් දුන් පියා ‍බත් දුන්නේ ගෙදරින් ද
පොත් දුන් පියා පොත් දුන්නේ ගෙදරින් ද
රෙදි දුන් පියා රෙදි දුන්නේ ගෙදරින් ද
මේවා කියන්නේ මුං රෙදි ඇඳගෙන ද

0 කුළිය: