Friday, April 12, 2013

Gaze! (ගේස් එක භෞතිකය ඇතුලටත් ඇවිත්!)

අන්තිමට විතර
"ගේස්" එක භෞතිකය ඇතුලටත් ඇවිත්!

අප අංශු දිහා බලද්දී
අංශු තම හැසිරීම
වෙනස් කරගන්න එක
කුරිරු යථාර්ථයකි
ඒ කාලේ!

ක්වොන්ටම් භෞතිකය තිත්තයි
කර්ණ කටුකයි-පසිඳුරන්ට ගෝචර නොවේ
යථාර්ථයෙන් පරිබාහිරයි
යථා ලෝකයට කිසිදු අදාලත්වයක් නොමැති
ජංජාලයකි!
පටලැවිල්ලකි!!
හුටපටයකි!!!

ෆෝන් එකෙන් ඇස් ඉවත් වෙද්දි
විඩියෝ නවතින්න ගත්තම
ගේස් එක භෞතිකයටත් ඇවිත්
ගේ දොරකඩටත් ඇවිත්
අත උඩටත් ඇවිත්!

පුංචි ක්වොන්ටම් පද්ධතියක්
විශ්වයේ රහස් අත්ලටම ගෙනැවිත්
සුළු මිලකට විශ්වයම-ගැලැක්සියම
සාක්කුවට බහාලන්න!

ඇස් වහ-හෝ වහ-කට වහ
ප්‍රේත-භූත-යක්ෂ දිශ්ටි
කලුකුමාර මහසෝන් ද -අනංග හීසර
ඒ වගේ ගේස් එක
එක එක වහ විදියට
එක එක දිශ්ටි වෙලා
කුරිරු බව වසං කර
වෙස්වලා ගෙන තිබ්බේ
ඒ කාලේ!

දැං ඔන්න ගේස් එක
භෞතිකය ඇතුලටම ඇවිත්!
අපි බලද්දි එයා දිහා
එයා බලයි අපේ දිහා
ගේස් එක අත්ල මතටම ඇවිත්!

බුදුන් දෑස් බුදු අනුරුව
මිනිස් දෑතින් තැනුන ද
සිමෙන්ති ඇස් දෙක මත
කලු ඉංගිරියාවක් තැබුම
සෘජු ඇසෙන් බලා
නොකරන් සකි
වස් වැදී-දෑස් අන්ධ වන්නේ
හිස සී සී කඩව යන්නේ...

කෙලින් බලං බුදු ඇස් මත
නේත්‍රා තැබුම නොකළ යුතුමය
අනන්ත ගුණ කඳ නිසාවෙන් උපදින
ගේස් එක එතරම්ම කුරිරු දැයි
මම නොදනිමි
මට නොවැටහේ කිසි දින!

පුංචි ක්වොන්ටම් පද්ධතියකි
පිළිමයක නැවුම් බුදු ඇස!

බලන විට අවනත වන
තවත් විටෙක
බලන විට රුදුරු විනාශය මවන
ගේස් එක කුරිරු දැයි
සොයා වෙහෙසිය නොහැකි
වට පිට බලන විට
සියලුම ගේස් වග කුරිරු වී ඇති සෙයකි...

අන්තිමට විතර
ගේස් එක භෞතිකය ඇතුලටත් ඇවිත්!




P.S.

Gaze:
 ...the gaze becomes the object of the act of looking,or, to be more precise, the object of the scopic drive. The gaze is therefore, in Lacan’s account, no longer on the side of the subject; it is the gaze of the Other. And whereas Sartre had conceived of an essential reciprocity between seeing the Other and being-seenby-him, Lacan now conceives of an antinomic relation between the gaze and the eye: the eye which looks is that of the subject, while the gaze is on the side of the object, and there is no coincidence between the two, since ‘You never look at me from the place at which I see you’ (S11, 103). When the subject looks at an object, the object is always already gazing back at the subject, but from a point at which the subject cannot see it. This split between the eye and the gaze is nothing other than the subjective division itself, expressed in the field of vision.
-An Introductory Dictionary of Lacanian Psychoanalysis (p.73)

4 කුළිය:

Naleen Dilruksha said...

දැන් ඉතිං මේක තේරුම් ගන්න විද්‍යාවත් ඉගන ගෙන වරෙංකෝ... නිර්මාණය සුපිරි.මාත් විද්‍යාය හැදැරවා.ඒ කාලේ.

YASITH (dot) NET said...

මොකක්ද අෆ්ෆා ඔය "ගේස්" කිව්වෙ ?
සුභ අළුත් අවුරුද්දක් වේවා !

තිසර said...

PS එක නම් කියවලා තේරුම් ගන්න හරිම අමාරුයි. කොහොම හරි කවියට පොඩි ආරම්භයක් අරං දෙන්න නම් සමත් උනා. ඇත්ත නේන්නම්... අපි "අංශු" දිහා බලපුවාම, "අංශු" ගස්සගෙන ගියානේ ඒ දවස් වල. මේක කියෙව්වහම මට හිතුනේ "ගේzස්" එක රෙකග්නයිස් කරන ගැජට් එකක් ඇවිල්ලද කියලා. අර කිව්ව වගේ බුදු හාමුදුරුවන්ගේ ගේzස් එක කරුණාව, මෛත්‍රිය වගේ දේවල් වලින්නෙ ඉතිරිලා තියෙන්න ඕනේ.

Anonymous said...

අපූරු කුසලතාවයක්
සේන අම්බලන්ගොඩ(sena ambalangoda)